Inchirierea apartamentelor pe termen scurt

În 2008 am fost una din multele familii care a rămas fără apartament, deși plătisem integral valoarea lui. Perspectivele de recuperare erau sumbre. După șapte ani de procese, frustrări și nicio luminiță la capătul tunelului, am reușit în sfârșit să ne vedem cu banii în cont, sumă recuperată aproape integral. Acel moment de ușurare a venit și cu mari emoții: acum ce facem cu această sumă, deoarece perspectiva de a-i ține în cont nu prea ne surâdea. Simțeam nevoia să îi vedem că muncesc.

După mai multe discuții, am ales să îi investim în apartamente, pe care apoi să le închiriem pe termen scurt. Până în prezent această soluție s-a dovedit una corectă. Iată mai jos câteva lucruri ce pot conta mult în a lua o decizie similară.


 

  • 1. Aveți o rezervă în bani sau o proprietate poziționată în zonă centrală, într-o comunitate interesantă din punct de vedere turistic (incluziv zonă de tranzit) sau de afaceri. Noi stăm în Cluj, un oraș care are evenimente locale (TIFF, Electric Castle, Untold), dar este și important hub pentru afaceri din zona de servicii (în special IT) și e punct de plecare pentru mulți turiști interesați să viziteze zona Transilvaniei.
  • 2. Sunteți dispuși să investiți resurse suplimentare în amenajare. Această industrie a închirierii apartamentelor în regim hotelier se dezvoltă foarte bine în comunitățile cu astfel de potențial și aveți nevoie să vă diferențiați. Fie că e vorba de a îmbunătăți comfortul spațiului, fie că alegeți să dați împrospătați apartamentul sau să îi dați o identitate, aceste costuri există. În plus, veți avea nevoie de o rezervă destul de mare de așternuturi, prosoape, etc.
  • 3. Puteți să alocați timp oaspeților. Noi am reușit să creăm un sistem prin care oamenii își fac singuri check-in-ul și check-out-ul, însă de multe ori există întrebări legate de spațiu, ora de intrare sau plecare, defecțiuni care apar în apartament, acces la facilități suplimentare etc. Toate acestea necesită timp și mai ales flexibilitate.
  • 4. Puteți crea o relație de încredere cu furnizori de servicii pentru curățenie, spălătorie și mentenanță – electrician, instalator. Pentru că rezervările presupun de multe ori schimbări, anulări, rezervări de ultim moment, e important ca echipa de curățenie și spălătoria să poată reacționa rapid. În același timp, apar de multe ori situații neprevăzute, cum ar fi defecțiuni ale instalațiilor ce necesită intervenție rapidă.
  • 5. Aveți acces la tehnologie și internet în mod rapid. Pentru a-și concretiza o rezervare, sunt potențiali oaspeți care pun întrebări despre vecinătate, posibilitatea unui discount etc. Toate aceste discuții le pot purta în același timp cu mai mulți furnizori de astfel de servicii. De aceea, pentru a vă alege, e nevoie să puteți răspunde rapid.
  • 6. Aveți timp pentru amortizarea investițiilor. Costurile de amenajare pot fi destul de însemnate. În plus, veți avea inevitabil costuri variabile, ce țin de numărul de rezervări, cum ar fi numărul intervențiilor de spălătorie și curățenie, rezerve de săpun sau alte utilități ce le oferiți fiecărui oaspete. Investițiile inițiale pot fi amortizate în minim un an, poate chiar doi sau trei. Totuși, odată ce aveți deja un sistem clar, obiectele din apartament sunt de calitate și rezistente, în timp veniturile generate de un astfel de apartament pot fi însemnate – pot echivala sau depăși un salariu mediu net. În mod cert, depășesc veniturile obținute din închirierea pe termen lung.

În cazul în care puteți răspunde afirmativ la aceste întrebări, sunteți un candidat potrivit pentru o afacere de acest tip. O puteți privi cu adevărat ca o afacere și să administrați mai multe apartamente în regim hotelier. În mod cert, în condițiile în care alegeți să dedicați timp și atenție micilor detalii și mai ales comfortului oferit oaspeților, poate deveni o afacere profitabilă.